Dział poświęcony moim własnym konstrukcjom
Będę tutaj przedstawiał moje autorskie projekty i ich realizację.
Czasami projekt nie przerodzi się w pomysł, a czasami przerośnie
moje oczekiwania....
Postaram się przybliżyć tajniki moich konstrukcji oraz przedstawić
Państwu, co jest aktualnie w trakcie realizacji.
W chwili obecnej jestem na etapie ukończenia terenówki Monster 2
a zaczynam myśleć o nowym Monstertruck'u dla siebie....
Rozpoczęła się realizacja kolejnego z moich motoryzacyjnych pomysłów.
Równie szalony jak monster, mocny, zwinny i szybki....
Zbudowany na zamówienie Pana Jarka z Łodzi.
Bazą do budowy było Subaru Impreza 2.0 Turbo (po modyfikacjach osiągnęła 320kM)
Stały napęd na cztery koła, waga 730 kg, pojazd wyposażony w aluminiowe koła
18 cali i opony o profilu 35. Hamulce tarczowe wszystkie wentylowane i wiercone.
Wrażenia z jazdy – szok. Przyspiesza super, zanim pomyślisz, to już tam jesteś.
Budowa trwała ok. 7 miesięcy
Pojazd zamówiony przez Pana Grzegorza z Obornik
Baza do konstrukcji to subaru 1.8 napęd na cztery koła, moc 107 kM.
Przeznaczony do off-road’u z drugim kompletem kół na asfalt.
Wyposażony w fotele kubełkowe, pasy czteropunktowe, sportową kierownicę
Kolory zostały wybrane przez zamawiającego.
Buggy srebrno –czarny
Pojazd w trakcie budowy dla Pana Waldka z Poznania.
Konstrukcja nawiązująca do wcześniejszych – klatka zabezpieczająca nad głową,
napęd wykorzystany z subaru 1.8 o mocy 107 kM. Bardzo dobrze radzi sobie z masą ok. 550 kg.
Pojazd wyposażony w siedzenia kubełkowe, pasy wielopunktowe
i sportową kierownicę w kolorze wybranym przez zamawiającego.
Będzie to zupełnie inna konstrukcja:
Rama kratownica rurowa),
Bardzo mocny silnik V12 benzyna - z podłączonym doładowaniem Nitro
Zawieszenie na sprężynach i bardzo długich amortyzatorach.
Mosty napędowe będą na długich wachaczach.
Monster II powstaje na zamówienie Pana Adama Fijała z Warszawy. Budowany jest na podzespołach Gaza 66
i nadwoziu Cadilaca Eldorado. Zdobią go koła rolnicze 23.1-26 (ok 160cm wysokości) odsunięte od bębnów
hamulcowych specjalnymi dystansami, dzięki którym możliwe staje sie skręcanie potężnymi kołami.
Do napędu został użyty silnik V8 benzyna.
WRANGLER
Pomysł powstał po sprzedaży poprzedniego samochodu terenowego -
UAZA z silnikiem Isuzu 2.6 benzyna, który całkiem nieźle jeździł.
Zacząłem zbierać części, pierwsze kupiłem nadwozie (pochodzące
z jeepa wranglera), kolejne były most napędowy przedni i tylny
pochodzą z Nisana patrola GR (dzięki nim mam hamulce tarczowe
wentylowane, w mostach blokady), rama rownież pochodzi z nisana
ale jest bardzo mocno przerobiona.